Funny frittata / Frittata strana

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Hello everybody!

This recipe of mine (I made it yesterday night, it’s really good!) is meant to use the almond and hazelnut okara left by my slow juicer after making my home-made milk (600 ml of milk).

I called it “funny” frittata because it’s obviously without eggs, but also without chickpea flour (usually used to make veg-frittata)! It’s fast and easy, and it tastes sooooo good! 🙂

Ingredients:

140 gr almond and hazelnut okara

330 gr peeled potatoes

Dried cherry tomatoes

Green olives

Oregano

Rosemary

Gomashio with dried algae

2 tbsp home-made veg milk

Extra virgin olive oil

Method:

Dice potatoes and steam them.

Halve dried tomatoes and olives.

Use your potato masher to get the first ingredient of the mixture, and in a mixing bowl blend it with okara, olives, tomatoes, spices, veg milk and salt to taste using gomashio.

Pour extra virgin olive oil to get the right thickness (3 good splashes in my case).

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Heat an oiled pan, and spread the mixture out evenly, put the lid on and cook on a low flame for about 15′.

Flip the frittata by using a lid (pay attention because despite the crispy outside, the inside is very soft), put the lid on again and cook 15′ more.

Enjoy!

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Ciao a tutti!

Questa mia ricetta (l’ho fatta ieri sera, è davvero buona!) è intesa per utilizzare l’okara di mandorle e nocciole scartata dal mio estrattore dopo aver autoprodotto il mio latte (600 ml di latte).

L’ho chiamata “strana” frittata perchè è ovviamente senza uova ma anche senza farina di ceci (normalmente usata per fare la veg-frittata)!

E’ facile e veloce, ed è buonissimaaaaa! 🙂

Ingredienti:

140 gr okara di mandorle e nocciole

330 gr patate pelate

Pomodorini secchi

Olive verdi

Origano

Rosmarino

Gomasio con alghe

Latte veg autoprodotto2 cucchiai

Olio evo

Procedimento:

Tagliare le patate a cubetti piccoli e cuocere a vapore.

Tagliare a metà i pomodorini e le olive.

Con lo schiacciapatate fare la base del nostro composto, ed in una terrina unirvi l’okara, le olive, i pomodorini, le spezie, il latte veg e salare a piacere con gomasio.

Aggiungere olio evo per ottenere la consistenza desiderata (io ne ho dati 3 giri).

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Scaldare una padella ben unta con olio evo, distribuirvi uniformemente il composto, livellare, coprire e cuocere a fiamma bassa per circa 15’.

Girare la frittata aiutandosi con un coperchio (attenzione perché nonostante la “crosticina” esterna, dentro rimane molto morbida), coprire di nuovo e cuocere altri 15’.

Buon appetito!

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